logo studio jules voluit

Branding: logo, huisstijl en veel meer

Geef je onder­neming een passende garderobe

Als je logo het gezicht is van je onderneming, dan is de huisstijl de garderobe. Het weerspieglt wie je bent, waar je voor staat en wat je uistraling is. In het dagelijkse leven draag je het liefst kleren waar je je goed in voelt en die als gegoten zitten. Hetzelfde geldt voor je onderneming.

letterpress naamkaartjes voor osteopaat Denis Vande Kerckhove

Show you true colours

hangkaartjes voor Cosette

Je hebt al veel tijd in je onderneming gestoken. Wilde plannen gemaakt, strategiën uitgewerkt, zelfs al eerste klanten binnengehaald of al enkele jaren up and running. Maar hoe zit dat nu met die visuele identiteit? Misschien ben je niet (meer) verliefd op je merk er nu uitziet of voelt het niet meer goed aan. Je bent het DIY-gehalte die je gebruikte toen je begon, ontgroeid. Maar hoe breng je je huisstijl naar the next level?

Geen nood, ik kan je daarbij helpen. Mijn missie is om je meer vertrouwen te geven door middel van strategische branding en webdesign. Samen ontwikkelen we een sterk merk waar je trots op bent – een merk dat vertegenwoordigt wie je bent, waar je voor staat en waar je droomklanten dol enthousiast van worden.

Waarom investeren in een professionele logo en huisstijl?

Je bedrijf ziet er professioneler uit en wekt meer vertrouwen

Je hebt een arsenaal aan tools om je verhaal te promoten

Je onderscheidt je van de rest

Je trekt gemakkelijker je ideale klant aan

Je bent nog trotser en zelfzekerder van je zaak

Een consistente huisstijl zorgt voor meer herkenbaarheid

Het geeft je onderneming een gezicht, persoonlijkheid en het vertegenwoordigt je missie en visie

Door je unieke stijl heb je meer kans om in verbinding te treden met je doelgroep

Het voelt authentieker aan. Het geeft een ziel aan je bedrijf of merk waarmee je klanten zich mee kunnen identificeren.

Het laat de mens achter het merk zien. Show your true colours!

Dubbele pret

Krijg korting als je branding en webdesign combineert

(Re-)Branding pakket

investering: Vanaf € 1500
timing: 6 – 8 weken

Wat krijg je voor die prijs?

  • Toegang tot eigen klantenportaal
  • Merkanalyse
  • Moodboard
  • Logoset
  • Kleurenpalet
  • Typografie
  • Grafische elementen (patroon, iconen, illustraties)
  • Huisstijlgids
  • 1 drukwerk naar keuze: naamkaartje, groetenkaart, wenskaart, flyer (excl. drukkosten)

Waar heb ik je hulp bij nodig?

  • Invullen vragenlijst
  • Moodboard
  • Eventuele vorige ontwerpen
  • Feedback geven

Branding + webdesign

investering: Vanaf € 3500
timing: 12 – 16 weken

Wat krijg je voor die prijs?

  • alles van visuele identiteit pakket
  • + Wireframes
  • + Webdesign via wordpress
  • + Divi theme twv 285€
  • + Uitwerken 5 pagina’s ahv aangeleverde teksten en beelden
  • + Live zetten
  • + Advies webhosting

Waar heb ik je hulp bij nodig?

  • Teksten en beelden aanleveren
  • Feedback geven

Extra opties

  • 1-op-1 begeleiding bij merkanalyse
  • Drukwerk: naamkaartjes, wenskaarten, brochures, cursus, werkboek, boekontwerp, POS materiaal, stickers, …
  • Animaties, gif’s…
  • Illustratie
  • Verpakking
  • Social media templates
  • Webshop

Via partners:

  • Copywriting
  • Fotografie
  • Webdevelopent bij uitgebreide of complexe websites
logo About a Beach op een foto van een gezellige strandbar
map met factuur voor ClassicGrey

Hoe werkt onze samenwerking?

Alles begint met een eerste kennismaking. Tijdens dit gesprek wil ik alles te weten komen over jou als persoon, maar ook het verhaal achter je onderneming. We overlopen ook samen de briefing, wat de verwachtingen zjjn, waar je naartoe wilt, en hoe we dat het beste aanpakken. Na het gesprek maak ik een korte samenvatting. Als je dan beslist om met mij samen te werken, krijg je een eigen krantenportaal waar vanaf dan alles in wordt bewaard.

1. Kennismaking

Alles begint met een eerste kennismaking. Tijdens dit gesprek wil ik alles te weten komen over jou als persoon, maar ook het verhaal achter je onderneming. We overlopen ook samen de briefing, wat de verwachtingen zjjn, waar je naartoe wilt, en hoe we dat het beste aanpakken.

 

2. Merkanalyse

Tijdens ons kennismakingsgesprek heb ik je al een beetje leren kennen. Maar nu is het tijd om dieper te gaan. Via het klantenportaal krijg je een vragenlijst die je mag invullen. Ik wil weten wat je grote dromen zijn, waar je achter staat, waarom je doet wat je doet… En, we gaan ook een moodboard maken.

 

3. Concept bedenken

Op basis van wat ik gehoord en gezien heb, bedenk ik een overkoepelend concept. Dit vormt het geraamte waarover het ontwerp gegoten kan worden. Alle beslissingen rond het ontwerp vloeien voort uit dat concept. Zo vormt alles een mooi coherent geheel en ondersteunt het ontwerp je verhaal en niet andersom.

 

4. Ontwerpen

Tijd om te experimenteren! Met het concept in gedachte zoek ik naar de juiste vorm, kleuren, typografie… Je hele visuele identiteit wordt zorgvuldig ontworpen. Ik probeer bij elke keuze een woordje uitleg te geven zodat je mijn denkwijze begrijpt. En bij elke stap kan je uiteraard feedback geven 😉

5. Verder uitwerken

Er wordt aan het ontwerp geschaafd tot het tot in de puntjes in orde is. Alle finale bestanden worden netjes aangeleverd. Samen met een handboek waarin alle uitleg en regels op een rijtje staan. Het is een handig document, niet alleen voor jou, maar ook voor toekomstige partners, medewerkers…

 

6. Opvolgen

Hier stopt onze samenwerking… of toch niet? Ik laat je niet graag in de kou achter. Ik kan je adviseren in het kiezen van de juiste drukker en eventueel ook het drukwerk begeleiden.

 

Klaar om je onderneming in de spotlights te zetten en met meer vertrouwen te verkopen?

zelfportret met confetti
logo studio jules